fredag 7 mars 2014

Det känns både ock...

Varje gång jag får ett brev ifrån Landstinget Kronoberg får jag en lustig känsla i hela min kropp.
I onsdags fick jag två brev. Det ena var ifrån kvinnokliniken, de skrev att allt såg bra ut ifrån min skrapning, inget elakartat. Det andra var ifrån kirurgläkaren som skrev att min tunntarmsundersökning såg bra ut, och så skrev han att vi snart ses på undersökning av min tjocktarm.
I går fick jag en kallelse till en koloskopiundersökning.  Fy, den vill jag inte göra. Kirurgläkaren ska gå ner via stomin och kolla på den delen av tjocktarmen som gastroläkaren inte kunde  undersöka i oktober, då tarmen gick sönder.
Förhoppningsvis så får jag därefter en operationstid då de ska operera tillbaka stomin.
PHhuuu..., det känns både ock.... TÄNK, tänk om de säger att det inte går att operera tillbaka, men det gör det visst det.
Jag ska INTE ha ett liv med stomi, så de så!!!


Ett vårtecken är att rabarbern har börjat att växa. 











 Det har varit ett par fina dagar nu. Lotta brukar inte vara ute så mycket, men har nu suttit ute och spanat.
Elsa bara älskar då hon får vara ute och njuta. 
Jag har haft med mig saxen ut och friserat henne lite, både i går och i dag. 








Idag har jag fått brev ifrån försäkringskassan. De undersöker, och vill ge mig sjukersättning, istället för sjukpenning. Med alla mina sjukdomsdiagnoser så anses det att jag inte har någon arbetskapacitet. Och det har jag ju inte heller. Hade jag kunnat/orkat så hade jag väl aldrig gått hemma. Så nu får tiden utvisa om jag ska ha sjukersättning. 

Önskar er alla en trevlig helg! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar