torsdag 6 mars 2014

Det var varken första eller sista gången!

I tisdags fyllde min älskade man 47 år. Tänk vad tiden går.
Jag hade bjudit hem våra föräldrar på kvällen, klockan ???hummmm 17,30
Jag gick och småplockade med kalaset hela dagen och så vilade jag lite emellanåt.
Dottern dy kom hem på eftermiddagen, det mesta var då färdigt, men hon är alltid duktig på att hjälpa mig.
Dottern dä med sambo och hund skulle inte komma hem, men då hasselbackspotatisen och fläskfilen är insatta i ugnarna ringer dottern och undrar om maten räcker till två personer till. Klart att de också är välkomna, så det var bara att skala några potatis till. Kul att de ville komma!!
All mat var färdig kl 17,30, för jag hade fått för mig att de var bjudna då, men ack så fel jag hade, och det har jag haft förut. De var ju inte bjudna förrän klockan 18,00 hahaha, tok-lisa, har gjort det igen-tagit fel om tiden! Det var varken första eller sista gången!


Dottern dy sov över här hemma, när hon sen körde hem åkte jag med henne in till Växjö.
Jag skulle åter agera som nåldyna. Ja jissus att en sjukgymnast kan hitta dessa ömma punkter.
Jag fixade lunch till dottern och mig, sen följde hon med till Hemtex. Har länge velat ha nya gardiner in till vardagsrummet. Nu var det passande, de har 20 % rabatt för sina medlemmar, och så hade jag en rabattkupong på 100 :-, så helt plötsligt kostade gardinerna bara 850 :-.
Får se när jag klarar  av att lägga upp dom, och när fönstren kan bli putsade.

Men i dag ska jag bara ta det lugnt, vila och samla krafter. 

2 kommentarer:

  1. Lätt gjort att ta fel på tiden....men maten var ju klar när gästerna kom.
    Läste din rubrik och tänkte, nej, du har väl inte förlagt dina raggsockar redan :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till mannen din!
    Vad roligt med nya gardiner. Jag köpte nyss nya till köket. Men jag köpte dom på ÖB. 149 kronor :)
    Kram!

    SvaraRadera