måndag 2 december 2013

Första advent och 23 års kalas!

Allt här hemma tar sin tid.
Men jag lyckades att få upp stakar och stjärnorna i tid. Tre av mina stakar lös inte men jag har köpt tre nya stjärnor, så det gjorde inget.
 Mina nya gardiner och en ny stjärna inne i vardagsrummet!
 Adventsstjärnan har vi haft i flera år, och kyrkan fick jag för typ 30 år sedan.
 Tomtefar har redan intagit sin plats i fönstret, jämte en ny stjärna.
 Köksfönstret ut mot vägen.
 Och köksfönstret ner mot ladugården.
 Klart att Lotta också vill ha det fint vid hennes matplats på kistan i hallen.
Dottern den äldre har födelsedag i dag, men vi var bjudna till henne på kalas i går eftermiddag. Hon är uggletokig, och vad passar bättre till henne än en hand uggla. Kan ju passa bra då hon i januari tar examen som tidig lärare.
Ett familjekort, kanske att det finns något bättre i min samling. Dottern den äldre, mannen, jag och dottern den yngre.

2 kommentarer:

  1. Ett STOORT grattis till din dotter!
    Vad fint du gjort!
    Och vad fina ni är på bilden!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Sv: Nu har jag lagt ut svaren också :)
    Kram!

    SvaraRadera