lördag 30 november 2013

Goda Grannar...

..... är bra att ha.
I torsdags frågade jag grannen om vi skulle ner till Linneryds köpcenter på en eftermiddags fika. Hans fru var ledig så hon var också med på fikastunden.
Och så ville jag ner till Tingsryd och handla lite som igår, så jag frågar grannen om han vill ut och rasta min bil, för inte ska den stå i garaget och rosta upp bara för att jag inte kör bil nu.
Jodå, han hade inget för sig, och så ville han ner till systemet.
Jag fick mina ärende uträttade, och det tackar jag grannen för.
När vi kom hem tog vi en kopp glögg, det är ju så gott.

Igår kväll var mannen på kalas, svågern fyllde 45 år, jag orkade inte följa med, utan stannade hemma och sov.
Idag har jag lagt upp mina nyinköpta gardiner till vardagsrummet, det blev så fint så. Alla stakar och stjärnor är också på plats. Däremot så har jag inte hunnit att damma överallt och lägga på alla röda dukarna. Men det hinns väl med en annan dag.

Igår ringde smärtläkaren till mig. Mina långtidsverkande tabletter, OxyContin och Norflex ska jag inte ta. Snabbtidsverkande Paraflex kan jag krossa eller tugga sönder. Jag har nu fått morfinplåster, om dessa inte är tillräckliga någon dag kan jag ta snabbtidsverkande OxyNorm. Det är inte alls roligt med dessa preparat, men tyvärr nödvändiga.
Jag tyckte att det kändes skönt då jag pratat med läkaren, men samtidigt fruktansvärt. Han anser att jag måste lära mig att gilla stomin, -över min döda kropp!! Det är nog stomihatet som gör att jag mår som jag gör. Jag kan inte med ord beskriva vad jag känner för "den". Detta hat och förakt.

Trött efter dagens arbete ska jag nu vila på soffan innan det är dax att laga goemat.
Ha en trevlig lördagskväll, mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen bra med grannar :)

    SvaraRadera
  2. Goda grannar är verkligen bra att ha.
    Hoppas att du får en underbar första advent.
    Kram!

    SvaraRadera