söndag 24 november 2013

Hoppas att jag slipper att uppleva detta...

Den gamla kvinnan dukar fram den allra finaste servisen, för idag är det hennes stora dag.
Men så ringer telefonen, -jaså säger du de, du kan inte komma från, du tog fel på vilken dag det var, nej det gör ingenting, om det är nått bara ring, för jag finns ju här var dag!
Stackars arma kvinna! Jag är så dålig på texten, och kanske att det är Vikingarna som gjort inspelningen. Men tyvärr så är det nog många som har det så här.
Jag hoppar verkligen att jag inte kommer att få det så.

Och min lilla mamma har det absolut inte så!
För idag har jag och söstera mi med våra män  och alla våra ungdomar varit hos mamma och hennes man på kalas.God mat och dryck. Kallekon och kokt potatis, blåbär, hallon och glas till kaffet. Så jädrans gott!
Och imorgon är mamma i fyllan, hon fyller då 68 år. Grattis lilla mamma!

1 kommentar:

  1. Ett STOOORT grattis till din mamma.
    Åååå den där texten hittade vi i ett skåp då vi städade efter farmors död.
    Hon hade handskrivit texten på ett papper. Sedan den dagen älskar jag denna låt.
    Sorgsen...men bra...
    Kram!

    SvaraRadera