onsdag 27 november 2013

Underbara sjukgymnast!

Dagarna och Veckorna går snabbt, allaredan onsdag.
I måndags åkte jag och Elsa till dottern i Växjö, vi åt frukost ihop. Sen gick hon till jobbet, och jag skulle till stomi sköterskan.
Därefter tog jag mig en runda på stan, behövde lite till lunchen.
Det blev stekt tacotortillas, som jag hade färdiga då hon kom ifrån jobbet.
Mannen hämtade Elsa och mig efter jobbet.
Vi hann precis hem så kom några kompisar till oss med en krya-på-mig-blomma, Tack så mycket herr och fru Nilsson.

Gårdagen gick lugnt och stilla till, vi hade Signe här, hon sov här också.
Mamma och hennes man kom på em på en fika.

Det är mysigt att ha Signe här, men det blir lite trångt i min säng, med två hundar och en katt. Men inte kan jag flytta bort dom.

I eftermiddag hade jag tid hos sjukgymnasten i Växjö, så jag tog servicebil. 
Förra gången testade hon att sticka nålen i muskeln i vänstra axeln, det är som en jädra stöt som går igenom hela kroppen. Idag stack hon i båda axlarna, å vilka stötar. Sen fick jag den vanliga akupunkturen. 
Vi pratade om min värk, och att vissa viktiga, nödvändiga tabletter åker ut hela i stomi-påsen. Jag har testat att dela sönder dom, men inte hjälper det.
Berättade för henne att jag skrivit i mina vårdkontakter till smärtläkaren, men inte hört av honom, så i morgon tänkte jag ringa till vårdcentralen.
Då hon kommer tillbaka och ska ta bort nålarna, berättar hon att hon har ringt till smärtläkaren, och berättat om mitt dilemma. Han hade en del frågor men hon kunde inte svara honom.
Då hon berättar att jag tänkt ringa vårdcentralen sa han att han skulle ringa mig på fredag, och att jag inte alls behövde ringa VC. Vilken go sjukgymnast jag har, så omtänksam!
I mitt tragiska liv är jag ändå lyckligt lottad.
Färdig på CLV gick jag till dottern på en fika, sen gick vi ner på stan. Jag handlade lite som jag inte köpte i måndags, och som jag ångrat att jag inte köpt.

Nu är jag trött och sleten, och John Blund knackar på hos mig!
Puss o Kram, God Natt! 

1 kommentar:

  1. Härligt då folk är engagerad och vill hjälpa.
    Heja sjukgymnasten!!
    Kram!

    SvaraRadera