fredag 22 november 2013

För bra för att sälja!

För drygt 2 år sedan, då dottern bodde hemma, klarade vi oss inte med en bil. Utan vi köpte en Volvo 940, -98. En billig bra bil.
Så länge dottern bodde hemma fick hon välja om hon skulle ta KMB-turbo-bilen, eller hon skulle ta min V 70. Då hon flyttade till Växjö och jobbade kvar i Kosta var hon behov av bilen, men nu jobbar hon i Växjö och behöver den inte.
Jag tyckte att vi skulle sälja bilen, men det ville inte mannen. Men vad ska vi ha två bilar till? Mannen har sin tjänstebil, och jag vår V 70, det är ju bara det att jag har inte kört bil sen i april.
Då mannen är ute och jagar, eller om han ska ut och hugga i skogen så tar han min bil. Hade han istället tagit KMB`n så hade vi ju kunna behållit den.
Men nu efter bilbesiktningen så fick jag min vilja igenom. La ut bilen på Blocket.
Igår kväll ca kl 18,00 ringer en kille ifrån Jönköping och vill komma och kolla på bilen. Vet inte när han kom, men jag la mig vid 20-tiden och då var han inte kommen.
Och han köpte bilen. Glädje för mig, trist tyckte mannen.
Ikväll ska mannen till Älmhult på firma/invigningsfest, tyvärr så orkar jag inte åka med.
Istället så ska jag testa ett nytt recept med kycklingfilé. Som vanligt så lär det bli en tidig kväll för mig.

Ha en trevlig helg mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Den ser fin och rymlig ut! Om man har råd med varsin bil, så är det dumt att sälja. Jag får inte ta körkort p g a en av mina sjukdomar och sedan är vi sjukpensionärer bägge två, så vi har inte råd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trist att du inte kan/får ta körkort. Det är ju alltid bra att ha.
      Ha en trevlig helg! //Kram

      Radera
  2. Att ha två bilar kostar en hel del.
    Nu kan du göra eller köpa nåt annat kul för dom pengarna ;)
    Kram!

    SvaraRadera