måndag 11 november 2013

Fars dag var i går!

Tänk vad fort ett år går.
Idag är det ett år sedan svärfar dog. Och det har hänt mycket detta året som gått.
Så mycket brukar det inte hända på ett år för våran del. Mannen och hans syster äger nu gården ihop, och svärmor har nu flyttat till Tingsryd, ja nu är hon Tingsryds bo. Och mycket annat har också hänt.
Svärmor flyttade vi i lördags, hon var nu tvungen för vi har lånat ut huset, och dom flyttade in i lördags.

I går var det fars dag. Jag sa förra året att vi skulle sluta fira far och mor, men min man tyckte att vi skulle åka ut till pappa igår. Våra ungdomar åkte också med till morfar, det är inte så ofta som dom träffar honom, min syster, svåger och den äldste pojken var också där.
En mycket trevlig eftermiddag med god mat och dryck. Vi fick grillade kotletter, karre skivor och lax, kaffe och tårta. Tack pappa och Lehna för oss.

Idag har jag lyckats ta mig in i tvättstugan och haffade strykjärnet en liten stund. Men oj vad mycket det var i strykhögen, jag som inte brukar ha tvätt liggandes, för jag tycker att de är rogivande att stryka, men har inte någon ork.

2 kommentarer:

  1. Tittar man i backspegeln så händer en hel del under ett år.

    SvaraRadera
  2. Jo, mycket händer på ett år...
    Låter som ni fick en bra farsdag.
    Kram!

    SvaraRadera