lördag 7 december 2013

Inte lustigt att jag hade huvudvärk!

I måndags åkte jag in till dottern i Växjö. Vi åt frukost ihop. Då hon gick till jobbet gick jag till lasarettet på återbesök. Därefter tog jag mig en tur ner på stan.
Då dottern slutade jobba hade jag lunchen färdig till oss, sen hade vi soffhäng.

Tisdag morgon kom dottern hem med frukost frallor, sen körde vi till Tingsryd och handlade. Dottern dä hängde på oss till farmor på salladslunch.

Torsdagen fick jag frallefrukost med dottern dä. Innan lunch så bytte vi min hårfärg.
På kvällen försökte hemske Sven komma på besök, och han gjorde intrång under natten.

Dottern hade återbesök i ljungby på fredagen efter sin axeloperation. Men eftersom vädret inte var det bästa, blåst, snö och halka, och så stod det två lastbilar och blockerade vägen, på radion så uppmanade de att man inte skulle ge sig ut i onödan, därför ringde dottern återbud,  MEN sköterskan misstyckte på återbudet. Vilken tant, som inte fattade hur det var i gårdagens trafik. Dottern och jag hade iallafall en trevlig dag tillsammans med pysen, han lagade lunch till oss.

Idag vaknade jag med en hemsk huvudvärk, åt frukost och sen trillade i snarkelådan. Inte lustigt efter en fullspäckad vecka. 
Dottern dä ringde och ville komma på lunch, de hade varit på djursjukhuset med Signe, hon hade en varböld i baken. Stakars lilla Signe. Klart att de får komma på lunch!
Ikväll fick de åter åka in till djursjukhuset för Signe behövde mera smärtlindring.

Jag har haft en göra ingenting dag. Och jag hoppas att huvudvärken håller sig på den bättre sidan i morgon, för jag vill gå på julkonsert med Humbles orkester i kyrkan i morgon kväll.

Men nu är det Puss o Kram, god natt!

1 kommentar:

  1. En intensiv vecka. Klokt beslut ni tog som inte körde till Ljungby i det vädret.
    Bra för dig att ta "en göra ingenting dag" ibland, det skulle vi flesta behöva :)
    Önskar dig en fin 2:a advent!

    SvaraRadera