söndag 22 december 2013

Sista helgen innan jul!

I fredagskväll skulle Mannen på julbord med jobbet. Jag var medbjuden, men valde att stanna hemma, tur var väl de.
Ca klockan 19,00 sätter jag mig och ska titta på nyheterna, vaknar 22,30, och inte hade jag sett några nyheter eller något annat heller.
Ut med Elsa, in i duschen, och ner i snarkelådan. Vilken tur att jag stannade hemma, mannen kom hem 01,15.

Lördag förmiddag började jag att griljera vår färdigkokta julskinka.
Innan lunch kom dottern, svärsonen och Signe, vi skulle ut och hugga julgranen.
Då vi ätit lunch, Tingsrydsfolket kört hem, så satte mannen in granen, jag gav den vatten och gick upp för att dammsuga. Då jag kom ner igen så höll Elsa på att tömma julgransfoten på vatten. DÅ BLEV MATTE ARG!
Det var bara att torka vatten och hänga mattan på tork.

På kvällen åkte vi med en bekant till Växjö, vi skulle hämta hem mannens tjänstebil. Då vi ändå var i Växjö åkte vi upp till Ica Maxi. Klockan 19,00 en lördagskväll var det inte alls mycket folk, merän halvtomt på parkeringen, och glest med kunder. Vi kunde strosa runt lugnt och stilla.
Då vi kom hem klädde vi granen. Den blev så fin, tycker jag.
Söndagen har bestått av att vattna alla orkidéer, småplocka lite här och där. Allt för att det ska bli lite julstämning och mys! 

Jag känner glädjen sprida sig i kroppen, tyvärr så kom det en "hatsvärm" över mig, då påsen åter släppte. Kände att det blev varmt på magen. Så ledsen jag blir.
I hemlighet har jag broderat en julgransmatta till den ena dottern, här är den på gång, glömde att ta kort på den då den var färdig och innan jag gav bort den. Jag har hetsat söstera mi, då vi köpte varsin matta 2003 som vi skulle brodera. 
Min var färdig till julen 2004, men hennes är fortfarande inte färdig/påbörjad. 

I morgon får jag fortsätta att plocka lite här hemma innan julafton gör sitt intrång!
Ha en fortsatt trevlig fjärde advent!

2 kommentarer:

  1. Hoppas inte dottern läser din blogg så hon ser de fina julgransmattan.
    Här är granen också pyntad, dagens födelsedagsbarn firat och imorgon ska skinkan kokas och griljeras.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och de dina en riktigt God Jul!
    Julkram♥

    SvaraRadera