söndag 15 december 2013

RASERI-utbrott!

Ja, jissus, hur ska jag kunna gilla läget. Kom bara inte och säg att jag måste.
Jag bara HATAR detta!
Vi fick även idag trevligt besök, dottern och svärsonen kom hem på middag.
Då jag innan lunch går på toan, upptäcker jag att luftventilen på påsen har läckt, så jag har avföring på trosor, leggings och klänningen.
Jaha, det var bara att åter idag lägga kläderna i tvätten och byta påsen.
Frid och fröjd därefter. 
Vi äter våran goda middag, potatisgratäng, älgryggbiff med rödvinssås. Det är kul då de kommer hem och vi hjälps åt att laga maten.
Innan vi ska gå på en eftermiddagspromenad ska jag bara gå på toan. Mina påsar är så jag öppnar och tömmer dom, som jag har öppnat min påse så glider påsen ur näven.
Och vet ni vad som händer?? Jo att allt som var i påsen hamnar på mina kläder, på badrumsmattan, på väggar, på golvet, på dörren, på toalettstolen, på toalettpappret som sitter på hållaren som står på golvet. Och jag lägger en lång svordomsramsa, bara skriker rätt ut. Kan ni förstå det??
Mannen kommer och hjälper mig lite, gör vad jag ber honom göra.
Jag tror att dottern och pysen förstår att det inte är läge att komma till mig, utan de väntar tills jag kommer ut i köket.
I morgon ska jag träffa kirurgläkaren. Jag ska då fråga hur länge jag måste ha detta, jag har haft det i 8 veckor och jag vet inte om jag klarar av 18 veckor till.
Det är bara så synd att sådant här händer då ungdomarna är hemma och jag får ett raseriutbrott.

Förlåt, jag bara måste!-SKIT,SKIT, SKIT!!

2 kommentarer:

  1. Åååå jag lider med dig.
    Förstår att det är jättejobbigt!
    Och det förstår nog dina familjemedlemmar också...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch vad frustrerande och jobbigt. Lider med dig...

    SvaraRadera