torsdag 17 oktober 2013

Snart är det åter helg!

I måndags morgon mådde jag skit. Var inte på stickcafet, men lyckades att ta mig till målarkursen.
I tisdags tog jag färdtjänst in till lillflickan i Växjö. Vi var och handlade skor och stövlar. På tassar och morrhår klippte de Elsas klor, Dottern köpte sig en parfym, och en tunika.
En mysig fm, sen lagade vi lunch tillsammans, italiensk kyckling med bandpasta, gott.
Jag hade tid hos sjukgymnasten kl 14,00 fick lite akupunktur.
Innan färdtjänsten kom och hämtade Elsa och mig så fikade vi, och halvsov på soffan.
Har denna veckan plockat fram lite inför våran ljusstöpning. Det är lite småplock med de.

Idag tog jag sovmorgon, en lååång en, efter fm promenaden  ringer E.R och vill visa några dukar, jag köpte några, då jag ska laga mig frukost så ringer smärtläkaren, pratar med honom en stund, så min frukost åt jag idag klockan 11,30, en brunch.

Smärtläkaren och jag diskuterar som vi brukar, om mina mediciner, om hur jag mår och mina tankar och mycket där till. Att jag måste få leva och göra roliga saker, fast att jag blir liggandes därefter. Han sa att jag då ska öka upp med den ena tabletten. För jag måste ha roligt också. Jag ska göra det bästa utav situationen, då min situation är som den är. Idag sa han rent ut till mig att med hela min sjukdomsbild, och så länge som jag haft eländet så kommer jag aldrig att bli frisk, det bara är så, och det har jag misstänkt länge.
Han tyckte att det var bra att jag fått färdtjänst så jag kan ha lite frihet.

Nu väntar jag på att mannen och dottern den yngre ska komma hem! 

2 kommentarer:

  1. Har du hört talas om magnetmadrassen?
    Jag har en kusin,en moster och en jobbarkompis dotter som har fibromyalgi. Dom köpte en sån madrass och dom har fått ett helt nytt liv.
    Ett tips från lilla mig bara ;)
    För jag tycker att INGEN ska behöva ha ont. Madrassen botar inte smärtan men om den lindrar så är ju det bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt att jag skulle kolla upp den där madrassen, men har inte kommit dit ännu, men tack för tipset!
      Kram

      Radera