lördag 12 oktober 2013

Äppelmosfabriken-Lisa i byn!

Igår kom mamma och E åker med hushålls maskinen. Dottern dä kom då praktiken slutat för dagen.
Och så var arbetet igång igen. Dela äpplen, koka dom, och sen köra igenom assistenten, sockra och hälla på burkar, kyla, och sen in i frysen.
Vi hade nog 70 liter äpplen, det blev iallafall 30 liter äppelmos. Jag, dottern och min syster vill inte ha så sött, mamma vill ha mycket sötare. Det gick åt nästan 1 ½ kg till allt mos.

Dottern dy åkte med svärsonen hit, hennes egna pojkvän jobbar. Så igår kväll hade vi båda döttrarna och en svärson hemma. Så jättekul då de är hemma, har jag berättat det förut??
Tyvärr så var jag så trött att vid 21 sa dottern till mig att hon tyckte att jag skulle så och lägga mig, vilket jag gjorde. Lite trist att inte orka vara vaken då de är hemma.

Idag ska jag ha kvalitétid med dottern dy, hon har sovit här i natt. Sen i em-kvällningen får vi köra in henne till Växjö, hon har ju opererat sin axel, så hon kan inte köra bil, hon heller...

Ha en trevlig helg i det fina vädret!

2 kommentarer:

  1. Nu får ni äta äppelmos tills det står upp till öra på er ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är ju fyra hushåll till att dela på det så det går nog åt. Jag vill ha lite på gröten.
      Kram

      Radera