torsdag 16 augusti 2012

Trevligt besök!

I går kom Signe hit tillsammans med hennes matte och husse.
Det var kräftfiske, så mannen och ungdomarna gav sig ut på sjön med kräftburarna. Jag var hemma med hundarna, och påbörjade maten. Vi hade en trevlig kväll tillsammans, och dom sov över hos oss. Kul att ha dom hemma <3
I dag på morgonen ringde klockan vid 4.30. De skulle ut och vilja burarna, innan mannen skulle köra till jobbet. Det blev 31 stycken kräftor, som farmor kokade i dag på morgonen.
Ungdomarna var hemma hela dagen i dag, de hade bilvård, och hundarna busade för fullt, de är så goa.
Jag gjorde biffar på älg och vildsvinsfärs, så dom fick med sig ett gäng hem, roligt att dom vill ha.

I kväll gick mannen och jag en runda med Elsa, därefter blev det operation sanering av morfars gamla skrivbord, som står nere i hallen. Gud vad vi sparar på gammalt skit...
Känner mig nöjd med dagen, trots att jag inte ha orkat göra någonting i dag så blev det viltbiffar och ett städat skrivbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar