tisdag 28 augusti 2012

Slut på helgen!

I fredags kväll var vi bjudna till min farbror och hans dam i Ingelstad.
Vi hade en trevlig kväll. Dottern kom och hämtade oss.

Ilördags var det Linneryds dagen. Jag och mannen körde ner till kyrkviken, men nästan direkt blev jag getingstucken och mådde dåligt av det, så vi skulle köra hem igen. Men så fick mannen för sig att vi skulle gå till kykstallarnas museum, så vi blev lite kulturella.
När vi kom hem la jag mig, för att orka med resten av dagen.
Det spelades en teater i kyrkan på kvällen, en fullsatt kyrka och en bra teater.
På kvällen hade några grannar till oss förfest, därefter gick vi tillbaka till kyrkviken där det var musiktält. Humbles orkester spelade. En trevlig tillställning.

Isöndags har det varit lite småplock och lite ryggläge.
Nu ikväll så har vi smakat på min fläder champange, den smakade som fläder läsk. Tror inte att det är någon alkohol alls i den.


Igår var jag och röntgade händerna. Läkaren vill undersöka varför jag har denna värk. Kommer det ifrån crohns, eller fibromyalgin, har jag artros i händerna eller är det reumatiskt?

Idag har jag gjort magnet röntgen på tunntarmen, gastroläkaren vill kolla så inte morbus crohns har flyttat dit också.

Båda dagarna har jag besökt dottern, och haft Elsa med mig, igår var även DÄ och Signe med.

Trött, sleten och värkabruten ska jag nu trilla i snarkelådan till John Blund. Så att jag imorgon tyar med att göra ingenting.
 Ett önsketänkande är att värken skulle lätta, men efter dagens röntgen blev det mycket värre i nacke, axlar och armarna, då jag fick ligga med båda armarna över huvudet i ca en timma, med några pauser.

Puss & Kram God Natt!

1 kommentar:

  1. Fullspäckad helg för dig. Jag missade Linnerydsdagen eftersom jag var i Eksjö på 90-årskalas.
    Kram!

    SvaraRadera