lördag 11 augusti 2012

Kalasandet!

Jag är fortfarande mycket ovän med min kropp, vet inte hur vi ska kunna bli vänner, fast det kommer nog inte att ske.
Så igår hade jag bestämt mig för att bara ta det lugnt.
Elsa och jag tog sovmorgon. Sen fick jag för mig att hon skulle klippas.Jag har ju tagit hem hund-trimmen.
När hon var ute och tuggade på en pinne satte jag mig bredvid och körde med trimmen en stund tills hon blev otålig. Då gick vi in och sov en stund, därefter gick vi en runda, så hon skulle bli lite slö så jag skulle kunna fortsätta med trimmen. Efter att vi ätit lunch och sovit middag tog jag sista rycket med klippningen.
Hon blev få fin min lilla Elsa
 I går kväll var vi bjudna till några kompisar, frun i huset fyller år på måndag. En trevlig fredags kväll med god mat och dryck. Tack för oss och grattis på din dag!

I natt kom dottern hem till oss. Hennes sambo målade i deras lägenhet i går så dom ville inte sova där i natt. Vi fick ha dottern hemma idag då hennes sambo jobbar helpanna, dvs 10.00-24.00, eller lite längre.
Farmor hade sitt sista kalas idag. Med andra ord, äta,äta och äta lite till. Det är gott med god mat, fast jag mår dåligt av detta ätandet, då vi bara sitter och äter. Dottern körde hem efter efterrätten, kul att ha henne hemma så länge.
Väl hemma igen så gick Elsa en runda med matte och husse. Välbehövligt så tarmarna kom i rörelse och jag fick fisa loss. Men fasen att det ska göra så ont att ta en promenad. Ländryggen, höfterna, ner i benen och knäna, varje fotsteg är en pina. På förmiddagen då Elsa och jag var på promenad glömde jag en skafs,och det har nacken talat om för mig resten av dagen. phuuu...Inte känns det bättre efter ikväll heller.
Kvällsmat hoppade vi, med jag och mannen hade kräftskiva för oss själva.
Vilken tur att John Blund är ganska så snäll mot mig, och är hos mig nästan hela nätterna just nu.
På tal om honom, så i natt då dottern körde ifrån jobbet skickade hon ett SMS att hon var på väg, då var jag vaken, tänkte att jag inte skulle hinna somna innan hon kom hem. Men när hon kom hem hade John Blund förfört mig ordentligt. Dottern var inne hos oss och försökte prata med oss flera gånger, inte ens då hon duschade vaknade vi.. Synd om henne att både jag och mannen var klubbade.
Men nu har J-B knackat på min dörr en stund så det är dax att trilla i snarkelådan.
Puss & Kram, God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar