onsdag 15 augusti 2012

Smått & Gott!

I söndags körde maken och jag till Växjö för att hjälpa dottern lite.
Hon ville ha antenn sladd i sovrummet, några lampor uppskruvade, ett vitrinskåp ihopskruvat. Jag hade symaskinen med mig så jag la upp några gardiner.
Vi var även och köpte ett soffbord, som mannen skruvade ihop, och där blev allt fel......
Vi blev lurade på MIO-möbler. Dottern ville köpa valnöt, men expediten sa att hon skulle köpa ek, med tanke på vitrinskåpet. Och det passade inte alls in.
Men det var inga problem för dottern och sambon att byta bordet på måndagen. Det blev kanon.
Bara lite synd att det blev surerier på söndagskvällen.

Efter mitt besök hos sjukgymnasten i måndags, träffade jag min syster och hennes dotter. Vi har en gammal faster som bor i Tingsryd, som vi besökte. Hon fyllde 80 år i januari, och vi har skulle åkt till henne hela våren, och nu blev det äntligen av.
Tänk vad ett hon uppskattade vårat besök.Så kul!!
Vi hade lite frågor om vår farfar och farmor och deras släktingar. Farfar dog 1946, farmor dog 1986 tror jag. Fick reda på att pappas farfar hade hetat karlsson, men så utvandrade han till amerika, och då bytte han efternamn.
Så i dag när jag pratade med pappa så berättade jag att jag tagit ett gammalt släktnamn, fast han tyckte att jag kunna valt ett finare.hahahaha....


I går kom dottern hem en vända då hon skulle köra till jobbet, skulle hämta lite saker, och så ville hon ha lite lunch. Och jag slapp äta i min ensamhet.

Mitt "operation sanering" fortsätter. I går tömde jag skrivbordet uppe i hallen, den gamla datorn är kass så nu åker den till tippen. Skrivbordet har vi flyttat in i Dotterns rum, det ska nu tjänstgöra som gästrum och kontor. Den andra dotterns rum tjänstgör som sy- och gästrum. Det tredje rummet har vi en soffa och TV i, fast TV`n nyttjas inte så mycket. Vi måste ju ha varsin säng till tjejerna om dom vill komma hem och sova över. Knasig är jag, då jag inte gör färdigt någonstans, utan plockar lite överallt. Men jag är nöjd med resultatet, Det hade varit värre om jag skulle ha gjort färdigt där jag började.

Men allt hade varit mycket lättare om jag sluppit all min värk, och hade fått vara betydligt piggare.

Nu börjar det hända lite, på måndag äntligen, ska jag träffa två sjukgymnaster på arbetsförmedlingen.
Jag har fått tid till att röntga mina händer, tid till magnetröntgen av tunntarmen, och till gastroundersökning, nervrotsblockard av ländryggen ska också ske i Jönköping.
Besviken har jag däremot blivit på min handläggare på arbetsförmedlingen. Han skulle ju ha tagit kontakt med sjukgymnast eller arbetsterapeut i februari, och gjorde inte det förrän i maj-månad.

Vilken tur att jag har min lilla Elsa, hon ger mig så mycket glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar