torsdag 19 maj 2011

Avslutning på utredningen på ryggis!

Hemkommen ifrån en förmiddag till på Rygginstitutet.
Idag började jag med att träffa en arbetsteraput. Där jag fick börja med att packa lådor, för att skicka iväg, och sen ta emot packet och stämma av innehållet.
Därefter fick jag typ stå vid en maskin och plocka skruvar.
Sådana där enkla saker som är så provocerande är man har ont.
Vi gick igenom hennes iaktagelse på mitt sätt att arbeta, sen var det återigen en massa frågor att besvara.
Efter fikat var det dax att träffa psykologen. Jag hade redan svarat på en bunt med frågeformulär.
Han ställde en massa frågor, och jag fick även berätta om mitt liv.
Han visste inget om mig, bara svår smärtproblematik. Han sa att han aldrig läser journaler innan och jag berättar för honom om mina journalanteckningar, att jag inte lämnat ut dem förrän i går. Jag blev så nöjd, för han tyckte att jag gjort helt rätt, att man ska göra en utredning utan tidigare journaler.
Nu är det att invänta på svar.
 Nästa vecka på djävuldagen ska läkaren ringa till mig och berätta för mig hur utredningen gick.
På onsdag morgon ska sjukgymnast, psykolog, arbetsteraput och läkare träffas för att gå igenom deras utlåtande och sen skriva ihop ett gemensamt svar.
Sen ska jag få veta hur jag mår!!  Det ska bli intressant.

Nu ska jag fortsätta med mitt ryggläge, det tar mycket energi att vara på utredning.

Ikväll är det symöte igen, ska bli trevligt


Ett trevligt symöte! Tyvärr så uteblev flertalet, men vi som kom hade trevligt.
Vi gick en runda, sen smakade vi på lite vin, och det smakade ju bra.
Handarbetet kom också fram, sen blev det te och frallor.

Nu är det god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar