söndag 31 augusti 2014

Kvalitetsdagar!

Igår förmiddag kom äldsta dottern, svärsonen och Signe hem. De tog en skogsrunda och fick med sig lite kantareller hem.
Alltid kul att ungdomarna kommer hem och vill ha mat, brukar i regel alltid bli något gott också.
Idag gick jag och pulade lite. Vi skulle ha middagsgäster klockan 13,00. Lugnt och stilla hade jag det, skickade tom ut mannen i skogen. Jag blir bara irriterad på honom annars. Men han skulle vara hemma till 11,30.
Jag hade bjudit hem dottern den yngre, svärsonen, mamma och hennes man, pappa och hans dam, och svärmor.
Det blev råstekta småpotatis, grillad fläskytterfile , kalkonfile, örtsås och lite annat småplock.
Efter maten åt vi kräftor, och till kaffet blev det fruktsallad med glass.
Nöjd med dagen är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar