måndag 11 augusti 2014

Ovälkommen gäst!

En helt orädd nötskrika kom till oss igår kväll. Den var på väg att flyga in i uterummet då vi skulle äta kvällsmat. Flög runt uterummet och tittade in igenom fönstren.
Då jag skulle gå in satte den sig på min axel, fast där ville jag ju inte ha den.
Vi tror att den är sjuk, för det fattas fjädrar både på huvudet och på halsen.
Nej, in i huset kommer den inte.
Men den åt upp smulorna ifrån ostbågarna. Tänk en vildfågel som sitter på skålskanten och äter, då jag håller i skålen.
Den kan inte vara frisk.
Jag hade hoppats på att den flugit iväg, men såg den utanför huset på morgonen. I eftermiddag var den lite längre bort här i byn.

Måndag igen, idag hade jag äntligen tid att åka till stickcafét. Dottern kom sen och hämtade mig, till en mammi-dotter-dag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar