torsdag 21 augusti 2014

Ännu en trevlig utflyktsdag!

Det gäller att stiga upp i ottan om jag ska hinna med det som jag måste göra. Jag hade tid att passa på vårdcentralen. Sen gick jag till firman och handlade en lady shaver, jag har slarvat bort min gamla, men den var ändå oduglig, så det gjorde inget.
Söstera mi hämtade först Elsa, sen hämtade hon mig.
Vi körde ut till Stenfors, som ligger strax utanför Tingsryd.
Vi hade väl inte riktigt tur med vädret.
 Men vi fick en hel del fina kort iallafall.
Innan regnet kom till oss. Så vi körde vidare.
Vi hamnade nere i Karlshamn. Tyvärr så blåste det för mycket vid havet.

Vid campingen i Karlshamn tog vi oss en glass och njöt, innan bilen gick hemåt.
Då vi kom till Tingsryd blev det ett besök i hammarplast-tältet, innan vi åkte till dottern och Signe på en fika.

Kvalitets dagen med syster var mycket trevlig, men inte smärtfri. Smärtfritt var inte vc-besöket heller, fan så jobbig.

Slut i både kropp och själ, ska jag nu ut på en promenad med min älskade lilla Elsa

Ha en trevlig kväll
P & K

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på dig och Elsa.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder i naturen, den med näckrosor är urläcker.
    Du och vovven är ju också söta.
    Har du varit inne i Tingsryds city, det är mysigt där tycker jag.

    God natt/ Eva

    SvaraRadera