torsdag 14 augusti 2014

Lilla fågel blå!

 Lilla sjuka fågel-blå.Så orädd och tam. Jag blev glad då en granne längre bort här i byn så att fågeln var hos honom. Men igår då Elsa och jag var på vår promenad kom den till oss igen. Flaxade med vingarna i mitt huvud. Då jag var hemma stötte jag på en annan granne. Vi stod och pratade en stund, då känner jag klorna i mitt hår
Grannen gick vidare, och fågeln stannade hos mig, nu ännu kalare på huvudet. Arma stackars nötskrika. Så orädd att den tom jagar skatorna. Ett helt sjukt beteende.
Nej, stackars lilla fågel blå fick sätta livet till.
Jag som alltid ha dörren öppen, tänk om den flugit in till mig, som den gjorde hos några som bor några km här ifrån.

För att jag skulle ha något att göra, planerade jag en tur till Tingsryd idag. Så passande att dottern ringer och undra vad jag skulle göra idag. Elsa och jag tog taxi ner, Lotta hade också velat följa med idag. Handlarlistan låg hemma, men vad gjorde väl det. Elsa och Signe fick ju busa, jag fick en trevlig mammi-dotter-dag igen denna veckan. Dottern körde sen hem oss då vi ätit lunch. Handla det jag glömde kan jag göra en annan dag.
Är det inte den ena dottern, så är det den andra <3

P & K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar