lördag 23 augusti 2014

Kräftfiske!

 Igår kom yngsta dottern hem, hon följde med mannen och mig ut på sjön, för att lägga i kräftburarna.
 Hon körde hem till sig på kvällen då hennes sambo slutat jobba.
 En riktig jumbo kräfta fick vi. Bland de största jag sett.
 Idag gallrade jag och mannen hårt. Inga kräftor under 12 cm, klolösa eller med försmå klo fick följa med hem. Vi slängde nog i minst 20-25 stycken som var tillåtna, dvs 10 cm.
 Idag var det bröllop i Tingsås kyska. Ett par kompisar till den äldre dottern och sambon. De hade fått den stora äran att vara värdpar.
 Här står Svärsonen och toastmadam´och delar ut kyrkblad och rispåsar.
 Dottern och toastmastern gör detsamma.
 Lilla söta Therese, så fin i håret. Hon var hos frissan idag, vilket flertalet av damgästerna också hade varit.
Våra goda vänners son var också bjudna, så då passade jag och fru Nilsson på att tittat på detta underbara bröllop.
Jag vill inte lägga ut bilder på brudparet, bara därför!

Lördagskväll och vi är bortbjudna, inte på någon bröllopsfest, men till fru och herr Nilsson.

Ha en trevlig kväll!
P & K

1 kommentar:

  1. Alltid lika roligt att få "titta" på den fina brudparen. Din dotter var också väldigt fin.
    Kram!

    SvaraRadera