söndag 24 augusti 2014

Eld i spisen!

Ja jistranes vad jag frös igår. Tyckte att det var så himla råkallt. När jag fryser så spänner jag mig, och får då mera ont. Och det blir en ond cirkel. Det stack något fruktansvärt i mina händer.
Det är mysigt med kräftfisket, men kanske inte jättebra för mig.
För att värma upp mig tände jag i den öppna spisen. Men fy vad det rök in. Det bara vällde in rök i vardagsrummet, öppnade två fönster för att få drag i spisen. Där stod jag och viftade med armarna för att få draget, och det osade tvingrök.
Vilken tur att jag var hemma själv, tänk om vi hade haft gäster hemma. Det hade inte varit kul.
Jag värmde upp mig med en mycket extra lååång varrmm dusch, så värmande det var.
Skönt är att jag är inne i en period just nu med mindre värk, men tyvärr så är magen fortfarande katastrof. Jag tror nästan att jag håller på att skita ihjäl mig.
Är det inte det ena så är det de andra, sa käringen då hon fick näsblod.
Fullt upp igår med kräftfiske/kokning, bröllopstitt, bjudning hos Nilssons, så blev det en lugn dag i dag. Har inte gjort många knop, inte.
Det jag inte gör idag, kan jag göra en annan dag!

Puss o Kram, god natt!

4 kommentarer:

  1. Mysigt med en brasa, hoppas du fick ut röken. Och fin kräftfångst fick ni också.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker öppen spis du har.
    Här regnar det vissa dagar så man kan tro att det ska komma in i lägenheten. Det har ju blivit så himla kallt ute så jag skulle vilja ha en öppen spis jag också.
    Du ska krya på dig så gott du kan.
    Själv så har jag fått något konstigt i ena höften rumpan och benet.
    Troligen så är det en nervpåverkan. Jag får kontakta min husläkare när han kommer tillbaka från ledigheten.
    Hälsningar från Uppsala.
    Margit(maxelonia)
    maxelonia@yahoo.se

    SvaraRadera
  3. Ser att ni också fiskat kräftor.
    Ja, inte är det kul om det ryker in när man tänder en brasa. Hände mig en gång för länge sedan och det drog igång brandlarmet. :-(
    Hoppas du mår bättre. Min molande värk gav med sig så fort som det varma vädret försvann. Jag blir alltid sämre om det är superhett på sommaren, så varma utlandssemestrar är inget för mig.
    Ha det gott och kram!

    SvaraRadera
  4. När vi kom hem från Uppsala var det jätte kallt i huset så jag sa åt Gubben att elda i kaminen.
    Och jädrar vad det rökte in :)
    Jaja, vi fick då värme i huset, till slut :)
    Kram!

    SvaraRadera