lördag 9 augusti 2014

Kräftfiske!

Igår startar vårat kräftfiske. Jag tycker att det är mysigt, kanske inte att lägga i burarna, men att plocka upp dem på morgonen efter. Det är något visst. Mannen och jag brukar ha frukost med oss på morgonen.
Men igår kom dottern dä och svärsonen hem för att fiska. Och det blir lite trångt med fyra personer i båten, med alla kräftburar. Så jag stannade hemma med Elsa och Signe.
Kanske var det bäst så också, för vi är som vanligt ovänner, jag och min kropp. Hade nog inte klarat av att sitta i en båt. Jag hade inte klarat av att hålla mig vaken heller för den delen.
Det var god fiskelycka och bra storlek på kräftorna i år. 110 kräftor på 20 burar.

Vad jag är trött på detta. Fingrarna håller på att gå av, hela kroppen sitter i ett skruvstäd, som någon bara vrider på åt alla håll och kanter.
Fast jag tror att mitt magnetarmband hjälper mig.


Det är ett precis likadant som jag lånade av husvagnsgrannen i sommar.
Nu har vi googlat och hittat fatet som vi hittade i stenväggen, det är ett blomfat, som är 100 år gammalt. Inget värde på fatet, 80 :- på tradera.

I torsdags fick jag bannor av min sjukgymnast. Affären är systembolagsombud, och vi hade beställt en platta öl, som jag tog ifrån varubandet till varuvagnen. Hon tyckte inte alls om jag jag lyfte ölen. Men jag tänker på hur jag lyfter, och mannen satt i bilen och väntade på mig, så han packade in varorna i bilen.

Tänk jag drömde inatt att jag vann 20,000 :- på en trisslott, så jag var bara tvungen att köpa en trisslott idag. Nu ska den få mogna, innan jag skrapar den. Hoppas, hoppas...

Njut av det fina vädret! Det gör jag!

1 kommentar:

  1. Spelar ju ingen roll att fatet inte var värt nåt. Det var väl kul att bara hitta det?
    Och för den delen kommer du ju nu att få pengar från trisslotten ;)
    Lycka till!
    Kram!

    SvaraRadera