söndag 23 februari 2014

Nu har även denna helg passerat!

Det är inga roliga dagar jag har nu för tiden. Idag på morgonen värkte det tom då jag andades. Men andas måste jag ju göra.
I går då jag vaknade upptäckte jag att "skit"-påsen höll på att släppa, bara att knata ner på toa´n och byta.
För att inte deppa ihop, så måste jag hitta det roliga, och meningsfulla med livet.
Igår var jag bjuden på "Living and room"-party. Har aldrig varit på ett sådant party förut. Det var trevligt.  Tack vännen F!
Blev sugen på att ha ett, men jag orkar inte. Kanske jag kan lura tjejerna till att hjälpa mig, men lyckades inte.

Idag har jag utan mannens vetenskap bjudit hem ungdomarna. S fyller 47 år om drygt en vecka, men eftersom dottern dy och pysen jobbar helger och har lite annat för sig, så blev det att kalasa med pappi idag då alla kunde.
Oxfilé med hasselbackspotatis är ju smaskigt. Pannacotta med hallon till kaffet. Det blir bra de, ungdomarna vill ha de. Och ungdomarna vet vad pappi vill ha, en korg med öl, vin choklad, ölkorv och jordnötter.
Jag gav mannen en förtidig födelsedagspresent, ett fotbollsspel. Tjejerna började genast att spela.
Mannen och pojkarna tittade på ishockey.
Därom dagen fick jag oväntat/objuden gäst, som jag tog kort på, men gästen syntes knappast. Nu har jag redigerat kortet så min ovälkomna gäst syns.

Den 12 september var jag på tuppeware party. Då reklamerade jag några produkter. Men det är illa, jag har fortfarande inte fått mina grejer. Nej, den försäljaren kommer jag inte att handla av någon mera gång, så de så!

Söndagskväll, trött och sleten är jag. Haft en påfrestande vecka, hade behövt en lugn vecka nu, till viss del så blir den det, men jag har målarkursen, sjukgymnast och så ska jag röntga tunntarmen. Phuu....

Puss o Kram, God Natt!

1 kommentar: