söndag 2 februari 2014

Inte är mattes Elsa bortskämd!

 När husse ätit upp så smyger sig Elsa upp på bordet och diska hans tallrik.
 Men Elsa får inte göra såhär för matte, men Elsa vill...
 Nu är mitt andra par strumpor färdiga, och de har den andra dottern fått.  Kul att att sticka till tjejerna. Dottern den äldre har bett mig sticka lite tjockare strumpor, så det har jag köpt garn till, och börjat sticka på.
 I går kväll hade vi gäster, det var ett par goda grannar till oss som vi bjudit. Vi fick en flaska vin, och min favoritblomma, en orkidé..
Det var en mycket trevlig kväll, vi åt limekalkonfile med klyftpotatis o.dy., ostkaka med sylt och glass, och till kaffet blev det pannakotta med hemkokta hallon.
Då de hade gått hem trillade jag i snarkelådan, jag orkade inte ta tag i disken, utan sa till S att det fick stå kvar på bordet tills idag.
Och vi hann lagom att få undan disken, så kom dotten dy hem, pysen var sjuk.
Det blev åter en trevlig mamma-dotter-dag.
Jag är såå glad att jag har våra ungdomar!

Söndagkväll, och nu är det Puss o Kram, God Natt!

2 kommentarer:

  1. Lätt att skämma bort våra små vänner (djuren) Trevligt när era barn dyker upp hos er.

    SvaraRadera
  2. Vad behändigt med hund. Då slipper man diska ;)
    Vilka fina strumpor!
    Kram!

    SvaraRadera