lördag 22 februari 2014

Härom dagen sa dottern den yngre -På fredag är jag ledig på dagen, kommer du in till Växjö, eller ska jag köra hem. 
Jag tycker att det kan vara skönt att ibland komma hemifrån utan att ha några tider eller besök att passa, så jag åkte med S in på morgonen, och hem med honom på kvällen.
Vi var nere på stan en runda, och shoppade lite. Lagade lunch tillsammans. 
På em mötte vi upp S för att kolla på badrumsskåp och duschvägg. Det blir mörkgråa badrumsskåp. Väggen ska vi vänta med tills vi valt våtrumsmatta.
En mysig slappadag!

Idag har jag åter en att göra ingenting dag igen. Värken är bedrövlig. Skönt är iallafall att jag sover, vaknar inte så fort jag rör mig i sömnen, med då jag vaknar har jag sådan värk att jag måste hjälpa mig själv att kunna röra på mig. Varje steg jag tar värker, vad jag än gör så värker det. Sa till S idag att det var länge sedan som jag hade så här ont, ändå tar jag smärtlindring, hur hade det varit utan den?? Det är en fråga...
Men sa även att jag sover bra, det tyckte ju han var bra, för då hjälper min madrass och kudde mig, lite iallafall.

Det är väl kul att Prinsessan Madelaine och Chris fått en fin flicka. 
Men jag hörde något irriterande idag. De sa att Prinsessan Madelaine var en fantastisk kvinna, som galant klarade av en förlossning. 
Jag tycker väl inte att en reporter ska ha det ordvalet. Eller missuppfattade jag uttalandet?? Det kan jag ju ha gjort. Har smakar på ordvalet, men förstår inte innebörden.
Alla människor är fantastiska, var och en på sitt sätt. Hur kan man veta om man klarar av förlossningen galant?? Ingen förlossning är den andra lik.
Nå väl det är väl inget att hänga upp sig på iallafall, så låt det passe....

Ha en bra helg, mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Önskar dig också en trevlig helg i vårvädret.!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att alla kvinnor är fantastiska som föder barn, konstigt ordval som du säger.
    Hoppas att du snart kan slippa denna förbenade värk.
    Och när jag gör mina smycken så sitter jag med förstoringsglas annars hade inte jag heller rett ut det med min dåliga syn.

    Ha en fortsatt trevlig helg..kram

    SvaraRadera