fredag 28 februari 2014

Å vad jag älskar denne man!

Det är inte varje dag som Elsa duscha hela sig, men nu har hon gjort det. Men det gäller att planera, för långhårig, mjuk och tjock päls så tar det många timmar innan hon är torr.
 När hon torkat, och jag tyade, så kom trimmern och saxen fram. Då hon såg de så sprang hon in till vardagsrummet och kröp under soffan. Hahaha matte-tjii fick matte!!
Då hon kom fram så hade jag grejerna framme. Som synes så tog jag inte så mycket, det kan ju bli kallare igen.
Men kollar man på toaletten så är det mycket hår som åkte av.
I onsdags kom något flygandes i mitt hår. Det var en liten nyckelpiga som kom på besök.
Nu tror jag att jag bytt alla dukar sen jul. Alla tygdukar är tvättade, men bara hälften av de virkade är tvättade. Jag har ju börjat att nåla upp de virkade dukarna och har bara en frigolit skiva, när jag nålade upp dessa dukar så tog nålarna slut. Skulle nog inte vilja nåla mer heller för det är lite pilligt.
I går var jag på MR av ländryggen. Hade tid kl 10,00, alltså skulle jag vara där 9,00 för att dricka en slags vätska inför undersökningen, så jag åkte hemifrån kl 8,00.
Sköterskan skulle sätta en nål, men svårstucken som jag är så tog det tid, det var tom två sköterskor som stod vid varsin arm och letade blodkärl.
Att ligga på en hård obekväm brits var ett rent he...t, ändå hade jag pillat i mig extra värktabletter. Hade så ont att tårarna rann på mig. Klockan hann att bli 11,45 innan jag var färdig. Det var även påfrestande för mig för jag fick tömma "skit"påsen 5 gånger på 2 timmar. Jag lider så av det.

Då jag väl var färdig och hade ringt efter taxin behövde jag inte vänta länge. Men vi kom inte långt förrän jag upptäckte att jag tappat min mobil. Någon ärlig person hade hittat den, och lämnat in den på Informationen på lasarettet.  Tack till denna person!

Mannen har idag åkt till Ronneby Brunn på tjänstemanna konferens, kommer hem vid lunch i morgon, så vi var och handlade igår kväll.
Då vi går i affären säger mannen -I morgonkväll kan vi väl äta kycklingfilé? Gullig min man är, han tycker inte om kycklingfilé, och han är inte hemma ikväll, å vad jag älskar denne man!!!!

Igår kväll var det "Eldsjälsgala" på TV´n, hade tänkt att titta på det, men tyvärr så somnade jag ifrån TV`n, men det var ju väntat. Det var en Karin Johansson ifrån Tingsryd som var med, synd att hon inte vann. Tänkte att jag skulle ha röstat...

Ha en trevlig helg! Kram

1 kommentar:

  1. Va tycker han inte om kyckling?
    Stackars honom. Det som är sååå gott :)
    Kram!

    SvaraRadera