lördag 8 februari 2014

Jag stickar ännu mera strumpor

 Augusti 2000 skadade jag min nacke, började då gå hos en sjukgymnast. Denna sjukgymnast rekommenderade mig att köpa en nackkudde, Sisselkudden. Till en början fungerade den bra, men allt efter som åren gick, och mina besvär i hela kroppen ökar, så har jag inte kunnat använda min kudde, utan den har bara legat i en garderob. Jag har kunna haft den då jag legat på sidan, men inte på rygg, för det är den för hård för.
Min ena nuvarande sjukgymnast har rekommenderat mig att ha en kudde mellan benen om nätterna, både för att knäna inte ska ligga emot varandra, men också för att höften inte ska snedbelastas. Jag har haft en dunkudde, den har väl fungerat sådär.
På julafton sov alla ungdomar och svärmor över hos oss, då räckte inte kuddarna till, utan jag fick låna ut min knäkudde, och då fick sisselkudden tjänstgöra som knäkudde, och där har den blivit kvar, den passar perfekt. Både om jag ligger på någon av sidorna eller på rygg.
 I onsdags kväll var det äntligen symöte igen. Då stickade jag färdigt strumpor nr 3 färdiga. Dessa har dottern DÄ beställt, hon ville ha lite tjockare att ha i skolan.
Hon valde också ut detta garnet, till ett par strumpor till sig. Det är bara att sticka på för mig. Jag är jätte glad att tjejerna vill ha mina stickade strumpor. Och de blir till i min egna lilla takt. Tyvärr så är jag inte jättenöjd med detta parets garn randning, och så tror jag nästan att de blir lite trånga för henne, men då kan jag själv ta dem, och köpa nytt garn till henne.
För att göra stickningen enklare så stickar jag båda paren samtidigt. Ett moment i taget, lättare att mäta så de blir lika stora.

I torsdags åkte jag och Elsa färdtjänst in till Dottern DY i Växjö. Vi hade en heldag-mamma-dotter-dag. Vi var både på stan och uppe på Grand Samarkand och handlade. Slank in en vända även på City Gross. Åkte sen hem med S då han slutat jobba.

Idag tittar solen fram hos oss, så jag ska gå ut med kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar