söndag 16 februari 2014

Mitt liv är som en dans på rosor, ...MEN..........

Mitt liv är som en dans på rosor. Jag är lyckligt gift, vi har två underbara tjejer, och på så sätt så har vi även två underbara (svär)söner. Och övriga släkt o vänner.
MEN..... rosor har taggar, och jag träffar varenda en. Hade jag inte haft min fantastiska familj så hade inte livet varit värt någonting. Men mina 45 år och alla mina sjukdomsdiagnoser som hindrar mig till ett vanligt liv med arbete och nöjen, så får jag glädjas åt dom
I går eftermiddag rasade mitt liv samman. Men eftersom vi skulle ha gäster var jag tvungen att rycka upp mig.
Vi hade bjudit hit några grannar. Vi fick denna fina blomma av dom. Det var en mycket trevlig lördagskväll.

Idag har mitt liv varit i kaos. Vaknade vid 8,30 åt då första frukosten, och somnade om, sov tills min syster ringde vid 10,30, åt då andra frukosten, men var så jädrans trött att jag inte orkade någonting. Så trött, så trött, så trött och orkeslös. Har legat på soffan hela dagen.
Som tur var så hade vi mat kvar sen i går, så det blev dagens lunch. Gårdagens skit har nog satt sina spår i mig, fy vad jag avskyr det.
Då jag låg på soffan och tittade på de gula rosorna så jag köpte i fredags, upptäckte jag att jag satt mannens bukett i fel vas, så jag bytte, och tänk vad det blev fint i denna vasen.
Det är mycket som jag inte orkar göra, och denna veckan har det varit för mycket för mig. Det är först idag som jag inte har något för mig, men så har jag också legat pall, och eftersom jag legat pall så har jag extra ont i nacken vilket gör att jag även har fått ännu mera ont i huvudet.
Men jag lyckades ta mig ut i tvättstugan och få igång tvättmaskinen med röd tvätt, och så har jag nålat upp två dukar. Först nu ikväll har jag diskat undan sen i går kväll.
Funderar på om jag ska börja med kvällsmaten, det blir tacos ikväll, men jag vet inte när mannen kommer hem ifrån skogen. Han har köpt ett nytt röjsåg, så han var ju bara tvungen att köra ut.

Hoppas att kommande vecka blir lugnare för mig! Kram mina vänner

2 kommentarer:

  1. Du är värd varenda blomma och alla vänner/familj som stöttar dig i din kamp med dina smärtor och allt elände du har.

    SvaraRadera
  2. Ja, hoppas verkligen att du får en lugn vecka nu! <3
    Kram!

    SvaraRadera