onsdag 5 februari 2014

Här händer det grejer!

I tisdags förra veckan var jag på gyn, pga mina besvär med konstanta blödningar. Läkaren skulle diskutera mig med sina kollegor.
I går fick jag ett brev ifrån läkaren. Han skrev att jag skulle ringa honom. Det är inte lätt att ringa en läkare, men jag ringde gynmottagningen, och idag på fm ringde läkaren mig.
Som det står i min journal "en multisjuk kvinna" så är jag ingen lätt patient. De hade diskuterat vad de skulle göra med mig, egentligen så tyckte läkaren att de skulle ta bort livmodern på mig, men eftersom de opererade mig i magen i oktober, och om några månader ska de operera mig i magen igen, så vill de inte ta bort livmodern. Läkaren berättade för mig att de tar typ en dansk osthyvel och hyvla bort slemhinnan i livmodern, de går in till muskeln. Och så ska mina besvär försvinna.
Han undrade hur snabbt jag kunde ta en operationstid, och eftersom jag går hemma 24-7 så kan jag ta en tid med kort varsel.
Och idag med posten fick jag tid till operation, det var snabba bud.
Jag blev glad, men mycket omtumlad. Så nu är jag trött och bara gråter... , men är också mycket lättad!

2 kommentarer:

  1. Så skönt för dig att du fick en snabb op.tid. Får jag fråga varför du ska opereras i magen en gång till?
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Det var snabba ryck!
    Vad bra att du inte behövde vänta. Väntan är aldrig rolig.
    Kram fina du!

    SvaraRadera