tisdag 1 mars 2022

Våren på ingång!

 I fredags kom stockholmarna ner igen, de har en sommarstuga mitt emot vårat. De kom in med en stor bukett tulpaner till mig. Jag delade på buketten, satta en vas på köksbordet, och en vas på soffbordet.


Astrid fyllde 6 år den sista februari, men i år finns inte hennes födelsedag, så vi firade henne i söndags. Stefan var förkyld, så han fick stanna hemma. Stort Grattis till vår Gulle-tjej!

Jag var väl inte så hungrig , men det går inte att missa något mål med mat.
Så det fick bli varsin räkmacka.
Stefan har ägg, majonäs, räkor och lite grönsaker och citron på sin.
Och jag har ägg, räkor, creme frache, grönsaker och citron på min. Det smakade bra.

Vi har haft några fina dagar, så jag har inte varit inne, utan njutit av solskenet. Datorn har knappt varit igång. I lördags satt vi ute och åt lunch, så härligt. Det är kallt på nätterna, och så är det ljuvligt på morgonen. Det är vår på ingång!


4 kommentarer:

  1. Hos mig är det varannandagsväder. Ena dagen sol och vårlikt och nästa dag runt nollan. Men det ska väl stabilisera sig så småningom. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att njuta de fina dagarna

      Radera
  2. Gott med vårkänsla. Var i Värnamo under dagen... hos barnbarnskillarna... Ingrn snö där... men det har vi här, 6 mil i nordvästlig riktning.
    Ha det fint!Kram

    SvaraRadera