tisdag 8 mars 2022

Trevlig helg!

 Som ni vet så hade Stefan och jag en trevlig fredagskväll.

Och i lördags hade vi bjudit hit ungdomarna. Tyvärr så kände sig Fredrik inte okej, så han stannade hemma.

Vi åt helstekt kalkon och klyftpotatis. Till kaffet blev det ostkaka och glass.

I söndags fick jag otrevligt besök, Herr Förkylning. Jag kände mig lite förkyld i tisdags, men det gick om, istället så blev jag krasslig, kraxade som en kråka. Men ingen förkylning eller ont i halsen, utan enbart krasslig. Det är inget ovanligt att jag kraxar och är hes. Men som sagt, i söndags kom förkylningen. Så nu får jag vara hemma och kurera mig.

Jag får passa på att njuta i det fina soliga vädret som vi har nu!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du kryar på dig snabbt. Nu vill man vara ute i det fina vädret. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag och Elsa tar våra promenader, men nu har jag inte velat sitta ute i solen, får vänta tills jag är frisk.

      Radera
  2. Då får du krya på dej! Virus, det finns det gott om. Förhoppningsvis skingras de när våren kommer på riktigt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyvärr så tror jag att det kommer att bli många förkylningar. Vi har varit halvt isolerade, så nu när alla restriktioner är borta och vi börjar umgås, så kommer virusen att gå runt på all befolkning.

      Radera