lördag 26 mars 2022

Tandläkaren!

 Idag hade jag tid hos tandläkaren. På kallelsen hade de markerat att det var en lördag, de har väl mycket att göra, kan jag tänka mig.

Tandläkaren började med fyra röntgenbilder, de såg bra ut. Likaså slemhinnorna och tandköttet. Inga hål, men lite tandsten. Vi gick igenom min medicinlista, och min tandvård. 

Han sa att om alla hade lika bra tandvård och fina tänder så hade han varit arbetslös. Det känns skönt att höra.

Och så var det dags för kassan. Det kostade mig 495:- , så det var inte så betungande. Jag har särskild tandvårdspeng på 600:-

Stefan satt ute i bilen och väntade, och tyckte att det gick snabbt för mig.

13 kommentarer:

  1. Grattis ! Man ska vara rädd om sina tänder!
    SV..Klok mamma du har.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo jag är rädd om mina tänder.

      Radera
  2. Grattis till goda tänder! Mycket värt!
    Bra med lite extra bidrag också. Det får man när man är pensionär också. Ha det gott ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har Morbus Crohns sjukdom, det är därför som jag har tandvårdsbidrag.

      Radera
  3. Grattis! Härligt när tandläkarbesöket är avklarat och kostnaden är måttlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kan inte förstå varför inte tänderna ingår i sjukvården.

      Radera
  4. Härligt när de besöken är överstökade. Det var ju en hyfsad avgift du fick betala.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid skönt då man går därifrån.

      Radera
  5. Din man har säkert andra saker han är bra på !
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man är mycket och ofta ute i skogen och jobba. Den måste ju skötas.

      Radera
  6. Hej mina damer och herrar; Behöver du ett snabblån inom 24 till 48 timmar? Om ditt svar är ja, kommer jag att råda dig att ansöka om ett lån med Novelty Finance.

    Jag heter Davina Claire, jag är finansmäklare och jag är också finansiell konsult. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få ett lån antingen från banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra skäl. Jag är här för att rekommendera alla som letar efter ett lån att kontakta Novelty Finance för ett lån till en mycket låg ränta på 3%. De är ett pålitligt och pålitligt låneföretag och du kan arbeta med dem. Du kan kontakta dem via e-post: | noveltyfinances@gmail.com | ELLER skicka ett meddelande på WhatsApp via +447915601531 för mer information.

    NOVELTY FINANCE tillhandahåller finansieringslösningar. De erbjuder alla typer av lånetjänster (Personligt lån, Företagslån och många andra). De erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    Vad du får när du ansöker med Novelty Finance:
    • Omedelbar tillgång till dina pengar efter godkännande.
    • Konkurrenskraftiga räntor (3 % per år)
    • Flexibla återbetalningsvillkor
    • Enkelt godkännande om du behöver ytterligare medel
    • Du kan ansöka om lån när som helst och var som helst.
    • Du kommer inte att ha bråttom att betala tillbaka lånet, du kommer att få tid att påbörja återbetalningen av lånet.
    • Inga dolda avgifter

    Hur man ansöker:
    Att ansöka om ett lån är snabbt och enkelt!
    Om du är intresserad av att ansöka om ett lån med Novelty Finance och behöver mer information om låneerbjudandet, ska du SKICKA ETT E-POST till (noveltyfinances@gmail.com) ELLER skicka ett meddelande på WhatsApp via +447915601531 för mer information och muntliga genomgångar. Villkor gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan bespara mig med dina jävla kommentarer!
      Tänker inte låna utav dig. Så sluta att skriva till mig!

      Radera
  7. Jag tror att du kan blockera sådana oönskade kommentarer. Det är nog det som fungerar bäst.

    SvaraRadera