fredag 4 mars 2022

Min man är i fyllan!

 Idag har vi varit på begravning, det var en granne till oss. Fast vi var bara i kyrkan. Stefan hade något möte i eftermiddag. Och jag hade lite att dona med här hemma.

I julklapp fick Stefan och jag presentkort på Korrö-restaurang utav döttrarna med familjer. Så jag tyckte att det passade perfekt att åka ut dit i kväll, eftersom Stefan är i fyllan. Han fyller 55 år idag. Jag frågade Therese om hon ville köra oss, och det var det som var planen att Therese eller Sofie skulle köra.

Stefan jobbade över i går, och han sa att han skulle bli sen som i kväll också, men jag sa att han var tvungen att vara hemma senast kl 17.00. Fick då till svar att vi inte kunde åka till Korrö i kväll. Hur i hela friden kunde han ha listat ut att jag hade bokat bord i Korrö?? Han är makalös, jag kan inte ha några hemligheter, utan att han listar ut dem.

Jag visste inte vad jag skulle köpa, och han önskade sig inget, vad ger man då? om inte en gottekorg. En fin gin, 6 olika tonic water, en fin rom, chips jordnötter, och ett memory så han kan spela med barnbarnen.


På Iallafall så kom han hem innan kl 17.00. Så Therese körde ut oss, vi har ca 7 km till Korrö.                     Jag började med en räktoast, och Stefan med hummer, därefter åt jag dovhjort, och Stefan tog Korrös special snitzel (som dom är kända för), jag avslutade med en blue sky och Stefan med en rom.                  Nu är vi mätta och goa! Mycket nöjda med våran kväll, och Stefans födelsedag!

Nu laddar vi inför morgondagen. Så jag hade behövt sova, men lyckades inte somna. (hur svårt kan det vara, det är väl bara att lägga ner huvudet och sova)  Funderade på om jag skulle sätta på TV`n men hamnade vid datorn istället.

Natti natti

4 kommentarer:

  1. Vilken fin middag ni fick.
    Och födelsedagskorgen blev fylld med goda drycker!
    Hoppas att du fick en god sömn så småningom.
    Måste googla på Korrö. Kul att finna nya platser. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korrö är en fin plats som ligger mellan Växjö och Karlskrona, precis utanför restauranger rinner Ronnebyån. En fin sommardag är det fantastiskt att sitta ute och äta, höra vattnet påla.

      Radera
  2. Det låter som en trevlig födelsedag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var mycket trevligt och gott!

      Radera