söndag 13 mars 2022

En fantastisk helg!

 Den 4/3 köpte jag en bukett rosor här i vår lilla affär, idag står de fortfarande fina. Är så nöjd med kvaliteten. 

Tänk vilket underbart vårväder vi nu har haft. Det gäller verkligen att ta vara på vädret. Vi sitter ute intill stenladan och äter, och njuter.

Jag blev så sugen på pizza, så igår kväll gjorde jag pizzadeg, och stoppade i kylen. Gjorde även pizzasallad. Så ikväll blev det hemma-pizza.

Och det smakade riktigt bra. 

Vi har börjat ha mossarella ost på, riktigt gott.  Sen har Stefan lufttorkad skinka på sin. 
Alltså det är gott med god mat!


6 kommentarer:

  1. Har aldrig testat den osten... Får göra det. Lufttorkad skinka, det låter gott. Brukar göra med tonfisk, räkor och musslor....eller skinka och champinjoner. Gott båda delarna.
    Vilken tur med rosorna. Brukar vissna direkt hos mig! Ha det gott!Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har ju sina favoriter då man gör pizza. Igår hade vi även sparris. Mossarella osten lägger jag på då pizzorna nästan är färdiga, och den lufttorkade skinkan lägger Stefan själv på då vi sitter vid bordet och äter.

      Radera
  2. Vi gillar också hemlagad pizza bäst och det är så bekvämt att slippa åka och hämta eller beställa hem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte ofta som jag äter köpe-pizza. Det blir en gång ibland då vi är hos Sofie och Fredrik som vi hämtar pizza. Det är gott som omväxling.

      Radera
  3. Maten ser så god ut.
    Här har vi haft finväder sen förra veckan
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att njuta utav det fina vädret, så länge det varar.

      Radera