fredag 4 februari 2022

Underbara besök!

 Det är full rulle mest hela tiden.

Mina lediga dagar vilar jag, för att tya med mina underbara dagar.

Sofie tränade i ladan i lördags, Fredrik jagade så Helmer och Hugo var hos mig. Sen hade vi dem på lunch, så trevligt.

Och i måndags fm var Astrid och Melker hos mig, så underbart. Men efter lunch fick de gå hem, för jag skulle i väg på em.

I onsdags fm kom Sofie, Helmer och Hugo hem. Efter lunch körde Sofie och Helmer till deras vänner, Hugo stannade hos mig. Kortfattat så hade jag en trevlig dag.

Tyvärr så har jag varit groggy hela dagen idag. Vaknade med en hemsk huvudvärk. Kämpade på att städa övervåningen, skönt att ha de gjort. Efter lunch så låg jag på soffan, steg upp då Stefan kom hem, och strax därefter kom grannarna. För då Stefan körde till jobbet idag ringde Astrid till honom och undrade om han skulle bjuda på mat. Han hörde väl inte riktigt vad hon sa, men han sa ja. Så i kväll kom Astrid, Melker, Therese och Christian på en taco-kväll.  Ännu en underbar dag.

I mitt tragiska liv så är jag så glad och tacksam att jag har min älskade familj.

Nu i veckan fick vi snö. Det blev så ljust och fint ute. Tyvärr så har det redan töat bort. Jag kan inte begripa varför vi inte kan få ha snö och minusgrader.

Önskar er alla en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Snö igen. Halka på grusväg! Du har många nära och kära nära! Förstår att du tycker att det är härligt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Therese och hennes familj bor i grannhuset, Sofie och hennes familj bor i Hovmantorp, dit har vi 1,5 mil, så vi har dem nära till dem.

      Radera
  2. Låter underbart att ha barn och barnbarn så nära. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart. Brukar tänka på dig, tur att du har Rasmus på nära håll, och att det finns skyp och datorer.

      Radera