torsdag 17 februari 2022

Då var det dags igen!

Idag kände jag att jag hade energi, bäst att passa på, så jag slängde våra lakan i tvättmaskinen, dammade övervåningen, dammsög och tvättade toaletten. Sen tog all energi slut. Fick ont i huvudet och magen, yrsel och fick springa på toaletten, och så himla trött. Så hela eftermiddagen låg jag på soffan och frös. Elsa gjorde mig sällskap. 

Innan jag började med middagen så tvingade jag mig att tvätta golven, så när Stefan kom hem så skakade han mattorna och bar upp dem, och så bäddade han sängarna.

Jag har en del rutinen (och ideer) Varje morgon så tar jag morgonmedicinen, därefter sätter jag på kaffet. Och på kvällen då jag lagar middag tar jag kvällsmedicinen innan vi äter.

Men idag har någon ruckat på mina rutiner, för ikväll upptäckte jag att "någon" missat att ta morgonmedicinen. Så nu vet jag varför jag har varit så dålig i dag. Hur det kan komma sig idag vet jag inte, för morgonen var som den brukar vara. Stefan hade kört då jag vaknade, så jag kan inte skylla på att han distraherade mig. 

Det känns mycket lättare då jag vet varför jag mått så dåligt idag.Och innan jag lägger mig i kväll så kan jag ta några utav kvällstabletterna, men inte alla.

Nå väl, detta kommer att hända mig många gånger åter, jag har mina dosetter i ett skåp. Vågar inte ha dem framme, för vi vet aldrig då vi får besök av de underbara barnbarnen.

Nu känns det ganska okej, bara lite groggy i huvudet, men det är inget ovanligt!

4 kommentarer:

  1. Gott att du hittade orsaken till måendet. Tänker att man inte glömmer sin medicin. Men tar man det flera gånger om dagen, så förstår jag att det är lätt hänt..
    Jag tar tre tabletter... blodtryck och blodfetter...I samband med frukosten. Sen är det klart för dagen. Lätt att komma ihåg ju!
    Hoppas att det blir en bra fredag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Idag mår jag som vanligt. Och idag har jag tagit mina mediciner. Jag borde inte glömma eftersom jag har rutin, men lätt hänt. Min man har bara en tablett som han tar till frukost, men han glömmer ganska ofta, ändå så har han sin dosett liggandes på köksbordet.

      Radera