måndag 7 februari 2022

Å en så underbar morgon!

 Det var en härlig morgonpromenad som Elsa och jag hade.  Strålande solsken.

Jag tittar på en serie som heter Virgin River som visas på Netflix. Den är riktigt bra. Givetvis så har jag sticket i händerna. 

Jag har stickat en kofta och raggisar till Helmer, tyvärr glömt att fota det. Jag fick garn över, så det blev en mössa också.

Och det har även blivit ett par tumvantar i samma garn.

Oj, vilken dålig bild på vantarna.

Måndag, tisdag och onsdag går det en serie på SVT 1 som heter  St Aidans sjukhus . Den är också bra.  Så där trevlig och lättsam.

Kortfattat då kombinera jag nytta med nöje.

4 kommentarer:

  1. Att titta på TV och sticka samtidigt fungerar alltid bra...om man inte stickar spetsmönster förstås. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att ha flera arbeten på G samtidigt, och ta det som passar bäst till vad man tittar på.

      Radera
  2. Tweedgarn? Såg att det finns ett nytt alpackagarn med tweed. Får nog åka till garnaffären i lilla Ambjörnarp, bestämma färg och sticka en kofta.
    Finns på nätet, RA-trikå. Billigt garn. Fast Garnius är snäppet billigare.
    Snygg mössa! Är så dålig på att få till en tofs. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är Vikinggarn, Alpaca Picasso Tweed garn.
    Tack! Det är ett mönster som jag använder flitigt, både mössa, kofta och tröja.

    SvaraRadera