måndag 14 februari 2022

Alla hjärtans dag!

                            Idag kom Stefan hem med en fin bukett blommor, de är så fina.

                                                       

Men han blev besviken då han tittar i grytorna och ser vad vi skulle äta. Ska vi äta kåldolmar på Alla Hjärtans-dag? Jo vi skulle ha ätit kåldolmar till lunch i går, men så ringde Sofie och undrade om vi ville komma till dem och äta pizza, klart vi ville.

Och Astrid bjöd in oss på kvällsmat, det var ju taco-söndag. Det tackar man ju inte nej till.                          Så därför blev det kåldolmar i kväll.

Men det är klart att vi ska njuta av något gott!!

Då jag var på Stick-cafét idag så köpte jag räkor, vindruvor, jordgubbar, vitmögelost och brieost med mig hem. Så vi har lyxat till det.

Hoppas att ni också haft en trevlig Alla Hjärtans Dag!



6 kommentarer:

  1. Kåldolmar är rena festmaten, tycker jag. Det är så gott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är gott. Fast inget vi brukar festa till det med.

      Radera
  2. Jag håller med Gunnel. Rena festmaten. Skulle ha varit väldigt glad över att bli bjuden på kåldolmar på alla hjärtans dag. Din lilla kvällsöverraskning var också bra.
    Och blombuketten är jättefin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, visst är det gott, men Stefan och jag har lite ideer om vardagsmat, helgmat och festmat.
      Vissa dagar/datum brukar vi äta speciella maträtter.

      Radera
  3. Inget alla hjärtans firande här.
    Kåldolmar!! Så gott! Länge sedan som jag gjorde. Kålpudding är enklare. . Och nästan öka gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stefan gillar inte kålpudding, men kåldolmar. Han äter köttbullar och biffar, men inte köttfärslimpa. Det är konsistenten då man tillagar i ugnen som han inte gillar.

      Radera