söndag 20 februari 2022

En underbar dag!

 Idag kom Astrid in, hon skulle hämta några grejer. Hon passade även på att fråga om jag ville gå morgonpromenad med henne och Therese,  klart att jag ville det. 

I går tog jag fram färs, vi skulle ha lasagne till lunch, men idag upptäckte jag att det var älgfärs, och det gör jag inte lasagne av, utan jag tog fram nötfärs och gjorde älgbiffar. Fundera på vad vi skulle äta till lunch då det inte blev lasagne. Vi hade jätte fint väder, tänkte att vi kunde grilla korv, men jag stekte korven, men vi satt ute intill stenladan, så härligt.

Ikväll blev det älgbiffar med hemmapommes, så gott.

Idag har Stefan haft en hel dag i skogen, först kollade han vindfällor, sen var han ute med röjsågen. Så trist med alla vindfällor. Och jag har hållit på med lite småplock, och biffarna.

4 kommentarer:

  1. Här blev det inte mycket nedblåst av Malik. Tur det!
    Härlig dag ni fick! Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att det går att sitta ute och äta. Maten blir mycket godare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att passa på då vädret inbjuder att sitta ute.

      Radera