fredag 12 maj 2017

Väntan!

Den 12 september 2016 fick min bror en strok. Det var kritiskt, så jag, Stefan, min syster, mamma och pappa åkte de ca 30 milen upp till Linköping mitt i natten, där uppe fanns redan min svägerska, och hennes syster och svåger.
Det var en mycket tuff tid. Extra tuff, eftersom en kusin till mig/oss dog den 1 september 2016, pga en strok.
Min brors tid var inte till end. Men tillbakagången var väldigt seg till en början.
Jag är så glad och tacksam att han fortfarande finns med oss.
Tv 4 har varit hemma hos min bror Clifton, och gjort ett reportage. I går kväll ringde reportern till honom och sa att troligtvis så kommer ditt reportage i morgon.
Jag satt bänkad vid tv´n från 6,30-10,00, han var inte med då, bänkade mig igen kl 19,00, men inte då heller.
Jag sa till Clifton att jag tycker att han gott kan ringa reportern, och fråga när det nu kommer att sändas.
Men hur det än är, så skulle ni få se Clifton på Tv 4, som haft en strok, så är det min bror.

Glädjande är att vi idag haft lite vårvärme, ingen nattfrost i natt. Jag har varit ute i trädgården och småplockat med lite av varje, men inte gjort så mycket, fast njutit av att kunna varit ute.
Det blev lite skovård i solskenet.

Iväntan på att få se min bror, fick jag tipset att man ska ha Wiskey i marinaden. Så det var ett måste att testa. Vi skulle ju grilla i kväll, Stefans fläskfile och min kycklingfile smakade mycket väl.
Stefans favvosås är Bearnaisesås, den kan jag inte alls äta, tål den inte alls,  istället gör jag min egna, kokar upp creame fraiche, grönsaksbuljong och vitlökskrydda och blanda väl. Super gott, om ni frågar mig.
Elsa är nu lite deppig, inte alls nöjd med mycket. Idag har matte varit jätte elak, kan ni tänka er att matte är elak emot Elsa, hon fick för sig att klippa Elsas klor, och finklippa lite i ansiktet och på tassarna, just NU, Som om inte livet är skit???
Elsa löper nu, och det är inte alls kul. Jätte jobbigt och trist tycker Elsa, jobbigt för Stefan och mig, bla för hon sover i våra sängar. Nå väl, det finns tikskydd, men vad hjälper det, då Elsa HATAR tikskyddet, och själv tar av sig detta. Extra lakan i sängarna, och tvätta lite/mycket ofta. Som tur är så ligger hon ovanpå våra täcken, så vi har ett extra påslakan ovanpå våra täcken.  Tur för oss att hon inte löper så mycket.

I och med att vi fått bättre väder så hoppas jag att min värk ska bli bättre, ja hela välmåendet.
Hur det än är så gäller det att hitta ljusglimtarna, och njuta av det goda <3

2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte bearnaisesås, men din variant låter god. Den ska jag testa. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Creame frache är gott till mycket, likaså vitlök.

      Radera