tisdag 9 maj 2017

...och maj-månad som började så bra..

En god vän till mig gillar att virka. När jag hittade mönster på tallriks underlägg, frågade jag henne om hon hade lust att virka lite till åt mig. Klart att hon gjorde, och jag är så nöjd.
Min inspiration och ork är totalt bortblåst. Men jag har tvingat mig att koka lite saft. Det blev blandsaft på björnbär, röda vinbär och hallon. Den blev riktigt god.
Mitt "eksem" i ansiktet är inte okej. Vissa dagar är det bättre, men sen får jag börja smörja med kortisonsalvan igen, jätte trist, om ni frågar mig. Det syns inte, men det har blossat upp runt näsan, ut emot kinderna och lite ner mot munnen. Det har även börjat klia bakom öronen.
Jag får kanske ringa in till hud och fråga när de tänkt att kalla mig, både för återbesök och allergitest.
Idag tycker jag att det är kallt och ruggigt, går med både skafs och långkofta.
Så jag bjuder på ett kyligt leende!

2 kommentarer:

  1. Vad är skafs? Det var ett jättesött hjärta. Hoppas du får någon rätsida på eksemen någon gång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skafs är typ en halsduk. Jag har oftast en skafs eller en sjal om mina axlar, ett måste om jag går ut.

      Radera