söndag 28 maj 2017

Mors dag!

Flaggan i topp på Mors-dag!
 Det blev lite extra gott till lunch idag, om ni nu frågar mig. Grillad kycklingfilé, grillad fläskytterfilé , rostade rotfrukter, sallad, kall och varm bearnaisesås, röd sås och tsatsiki.
Till kaffet hade jag gjort rabarberpaj och vaniljsås, choklad-banan och glass.
Jag tror att vi alla blev mätta och goa.
Dagen har varit varm och solig, så min solhatt åkte på mitt huvud. Jag smörjer fortfarande ansiktet med kortisonsalva. Undrar varför man inte ska vara i solen då man smörjer med kortison.

Hoppas att ni också haft en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Vädret för att fira Mors dag utomhus har varit perfekt. Kram

    SvaraRadera
  2. Endast yngste sonen hemma här och fira Mor..och så Sms från dottern.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får vara glad för de lilla. Ibland så får man inte ihop alla.

      Radera