fredag 26 maj 2017

Hemma igen, och fullt upp!

Innan Sara och jag bestämde att vi skulle ner till Karlskrona, så blev Stefan och jag bortbjudna som i onsdags kväll. Och eftersom jag inte har kört bil på några år, så frågade jag om mamma och Erno kunde komma ner till Karlskrona och hämta mig.
Mamma och Erno är alltid så snälla och hjälpsamma, så klart att de kom ner.
Sara och jag passade då på att fira "morsdag", det blev färsk lax, kokt potatis och sås. Jättegott, om ni frågar mig. Givetvis så fick mamma paket också.

Vi var bjudna till Gunilla och Peter, de vet om jag jag inte kör bil, pga hela min sjukdomsbild. De är så snälla, så de ordnade skjuts till oss, deras son kom och hämtade oss, och sen körde hem oss, mycket fin "limousintjänst".
En mycket trevlig kväll, med god mat och dryck. Alltid trevligt att träffas. Tack för oss!!

Kristi Himmelsfärdsdagen skulle det fortsättas att riva i det andra huset. Therese meddelade mig att jag inte skulle laga middag, för det skulle dom göra. Innan Therese och Christian hann komma, så kom Sofie och Fredrik, en glad överraskning.
Sofie och jag var här hemma med Astrid och hundarna, och hade det mysigt.
Vilken kanon dag då hela min familj är samlad, vilken lycka!! <3
Det blev lasagne till lunch, och blåbärspaj till em-kaffet.
Tyvärr så stannade inte Sofie och Fredrik på kvällen, då vi grillade.

Kvällen blev för sen för min del, med tanke på att jag varit på husvagnssemester, och bortbjudna i onsdags kväll. Så idag vaknade jag och mådde skit, supertrött.
Therese och Christian gick morgonpromenaden utan mig, för jag tyade inte. Och Therese var här hemma hela förmiddagen.
Efter att Astrid och jag sovit middag så satt vi ute i skuggan och lekte med duplo.
Det går sakta men säkert bakåt i det andra huset, för de håller fortfarande på att riva. Efter sommaren så vänder det nog.

Jag har nattat Astrid, hon sover nu så sött, .Christian har kört ut för att passa på vildsvin, Therese är och binder upp i hallonlandet, och Stefan lassar släpet inför morgondagens resa till soptippen.
Alla så har vi våra olika sysslor.

Må väl och njut utav sommarvärmen.


5 kommentarer:

  1. Även vardagssysslor kan vara kul när man hjälps åt. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej nu är jag hemma igen. Vi haft det mycket trevligt i Berlin, varmt som attan men så blir det i städer. vi passade på att vara i den stora parken när det var som hetast där fanns svalkan.
    Du har varit ute på massa kul också, inte konstigt att du mår skit efter allt kalasande, men när man vill ha kul så får man efteråt lida pin.
    Ni har även haft toppen tur med väder.
    Ha de så gott, nu kan du vila ut efter festligheterna för det har jag gjort idag. Vädret varit betydligt svalare.
    Kram/Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borta bra, men hemma bäst! Visst är det så.
      Jag känner att då jag blir dålig efter mina roligheter, det kan jag ta,för jag har ju haft roligt, det är värre att vara dålig utan att ha gjort något kul.

      Radera
  3. Hej nu är jag hemma igen. Vi haft det mycket trevligt i Berlin, varmt som attan men så blir det i städer. vi passade på att vara i den stora parken när det var som hetast där fanns svalkan.
    Du har varit ute på massa kul också, inte konstigt att du mår skit efter allt kalasande, men när man vill ha kul så får man efteråt lida pin.
    Ni har även haft toppen tur med väder.
    Ha de så gott, nu kan du vila ut efter festligheterna för det har jag gjort idag. Vädret varit betydligt svalare.
    Kram/Eva

    SvaraRadera