tisdag 16 maj 2017

Trevliga bjudningar!

Nu har vi haft några fina dagar. Så härligt. Det gäller att njuta.
I helgen har inte Astrid varit här, hon och Therese stannade hemma, men Christian kom i lördags, för att fortsätta att riva i det andra huset.
Vi var bjudna på kalas på lördagskvällen, så Therese tyckte att Astrid behövde vara hemma och vila. Min svåger fyllde år i fredags, och min systerson fyller år på torsdag. Alltid gott och trevligt att träffas. Tack för oss.
Vi har stickcafe här i affären. I höstas fick vi förfrågan från Rotary i Lessebo/Hovmantorp om vi ville sticka fich and chips-tröjor och mössor till de stackars utsatta barnen i Kenya. Klart att vi ville. Vi har inte räknat hur många vi stickat, men tippar på att det är minst 75 st.
I går kväll hade Rotary ett möte, de hade bjudit in en läkare, som i mars åkte ner till Kenya för att jobba där i 6 veckor. Denne läkaren hade med sig utav våra stickade plagg ner till behövande barn.
Vi var inbjudna att komma och lyssna på denne läkaren. Mycket intressant,
Men vad vi är bortskämda. Vad vad har det bra.
Jag blev extra glad, för vi blev bjudna på mat. Utan något trubbel, tjafs, eller missförstånd, så fick jag mat som jag kunde äta och tålde.

Meteorologerna har lovat oss regn. Kanske att de skojar med oss, för ibland så säger sol, men så blir det regn. Nu behöver vi regn innan sommaren.

Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Vi fick 2 mm regn i går, men hoppas på mer.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick inte ens det här, men det är ju några km ut till dig härifrån.

      Radera
  2. De tröjorna är säkerligen uppskattade. Kram

    SvaraRadera