torsdag 19 maj 2016

Lottas träd!

Det gäller att njuta, då vädret tillåter, och matte håller sig hemma. Men vad hon ränner.
 Vi har haft ett gammalt gullregnsträd. Vår katt, Lotta älskade detta träd.
Men så dog trädet, men det brydde sig inte Lotta om.

Inneboende i trädet.

Stefan fick inte såga ner trädet för mig, och Lotta, men grenarna tillät vi.
 I år frågade Stefan mig vad jag tänkt med den nästan 2 meter höga stubben. Lotta fick vi ta bort förra våren, så vad ska vi ha stubben till?
 Jo si, jag har tänkt att sätta luktärt, krasse, och solrosor runt stubben.
 Jag har grävt bort lite gräs, lagt dit lite jord, och påbörjat planteringen. Lite småspik i stubben, och lite snören, så kan det nog bli fint.
Min mormor och morfar hade alltid luktärtor, och brudslöja. Det doftade så ljuvligt. Då jag tänker på dem, så kan jag känna doften än idag.

Må väl, och var rädda om varandra!

6 kommentarer:

  1. Hej Lisa!
    Läser att det är lite extrakrassligt med familjen - hoppas det reder upp sig.
    Mina blogginlägg är inte många nu för tiden, men jag är ute och skriver lite på instagram varje dag. Har du instagram? Om du har det så heter jag agni48.
    Jag tror att det kommer att bli jättefint runt stubben - det är fina blommor alltihop som du planerat sätta.
    Ha det gott!
    Kram Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har saknat dig på din blogg.
      Jag tror också att det blir fint runt stubben.
      På instagram heter jag som här, lisaibyn

      Radera
  2. Luktärter är så söta. Det hade vi alltid i kolonin när jag var barn. Kram

    SvaraRadera
  3. helt rätt...de gamla stammarna ska man låta stå kvar. Jag har en klematis som klättrar på ett dött träd och en humle på ett annat. Det kommer att bli jättefint på din stam när det börjar blomma.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också att det blir fint!

      Radera