tisdag 24 maj 2016

Trevligt med besök!

Förra veckan då jag var i Tingsryd, gick jag in på Härlins. Jag skulle köpa mig en rosa kofta. Jag har en vit och en svart/vit klänning, vet inte vem jag ska ha på dopet.
 Duktig säljare och en köpglad kund. Jag gick ifrån Härlins med tre klänningar och en blå kofta/bolero.
Dagarna de rullar på. Min värk har blivit sämre. Tror att det beror på att jag gör mera än vad jag brukar. Stefan klarar ju inte av så mycket nu. Det viktigaste är att han återhämtar sig, och att han fixar jobbet.

I fredags packade jag åter fikakorgen, och gick till min faster. Det var den dagens goda gärning.
I söndags kom Therese, Christian, Astrid, Signe och Sofie hem, på en heldag. Söstera mi och svågern kom också på en eftermiddags fika.Alltid lika kul med besök.
Farmor, alltså Stefans mamma kom hit i lördags, och stannade till i söndags kväll. Hon skulle rensa i hallonlandet, det var mycket ogräs, så hon kommer nog tillbaka i kväll, för att rensa färdigt.

Ha en bra dag, och njut av det fina vädret!

4 kommentarer:

  1. Fullt upp hos dig. Bra att få hjälp med rensningen i hallonlandet.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är farmors hallonland, fastän hon har flyttat. Och jag skulle ju aldrig klara av att rensa det.

      Radera
  2. Vilken snäll svärmor du har! Jag tar också tacksamt emot hjälp när jag har möjlighet att få det. Jag måste inte tvunget göra allt själv. Fritiden är viktigare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är snäll, men så är det ju hennes hallonland.

      Radera