söndag 24 januari 2016

Välgörenhetskonsert i Linneryd!

Jag har fryst lite islyktor, sen gjuter jag egna ljus. Tänk att så lite kan lysa upp.
I fredags kväll var vi bjudna till Stefans syster och hennes man. Det är alltid trevligt att träffas. Men tyvärr så orkade jag inte hålla mig vaken, så jag la mig på soffan och sov en stund.
Igår kom Sofie hem lagom till lunchen var färdig. Therese och Christian kom hem senare på eftermiddagen. Tyvärr så jobbade Fredrik, som vanligt.
Vi åt tidig lunch, och tidigt på kvällen, för vi skulle ner till kyrkan.

Cornelia Humble som går på AMB, Academy of Music and Business, musikgymnasiet i Tingsryd, har arrangerat denna konsert. Hon är så otroligt duktig.
Efter kyrkan blev det ost, kex och frukter.
Det har varit en riktig kvalitetshelg. Så härligt att ungdomarna kommer hem och förgyller våran tid.

4 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut med islyktorna. Du ger dig på lite av varje med bra resultat. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att ha lite småplock att dona med. Jag och min syster köpte varsin iscylinder för flera år sedan på en julmarknad i Stockholm. Det blir ett vackert sken.

      Radera
  2. Visst är det roligt att göra egna ljuslyktor, man får passa på när det är kallt. Nu är det töväder och då smälter de bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte mycket kvar av mina lyktor.

      Radera